16.02.2015

Czekoladowa babka... hm, rumowa?


 Kolejna babka z Moich ulubionych Wypieków, choć ta mnie nie powaliła na kolana. Mocno czekoladowa, lekka, ale nie puszysta babka z dodatkiem alkoholu, który w ogóle nie jest wyczuwalny. W wersji bezglutenowej mąka gryczana jest za bardzo dominująca. Dodatkowo ciasto pękło i wydawało mi się zbyt suche. Dlatego następnym razem zrobię ją ciut inaczej.

Składniki:
2/3 szkl. mąki kukurydzianej
2/3 szkl. mąki ryżowej
2/3 szk. mąki gryczanej - następnym razem zamiast gryczanej użyję jakiejś innej
1 łyżeczka sody oczyszczonej
1 1/2 łyżki kakao
2 łyżki płatków owsianych, moim zdaniem zbędne
                                            - suche składniki wymieszać.

1 szkl. cukru (dałam mniej, ale powinna być jednak pełna szklanka)
3 jajka
150 g ciepłego masła
100 g gorzkiej + mlecznej czekolady
1/2 szkl. mleka
3 łyżki rumu - dodałam Soplicę orzech laskowy. Nie był nic a nic wyczuwalny
Aromat rumowy - nie był wyczuwalny

Czekoladę roztopić i przestudzić. Masło utrzeć z cukrem, dodawać po kolei jajka. Do masy dodawać wymieszane, suche składniki na przemian z mlekiem, rumem (innym alkoholem) i aromatem rumowym, wymieszać. 

Piekłam w 170 stopniach przez 40 minut, następnie w 190 stopniach przez 15 minut. Następnym razem skrócę jednak czas pieczenia albo utrzymam 170 stopni. 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz