21.01.2015

Czekoladowa tarta z twarogiem, bananami i wiśniami

Pierwsze ciasto upieczone w 2015 roku. 

Znalezione tu http://zielonakuchnia.blogspot.com/2014/05/mocno-czekoladowa-tarta-z-wisniami.html 

Ciasto przerobiłam na bezglutenowe więc:

Składniki 
na ciasto
-300 g mieszanej mąki (100 g gryczanej, 100 g kukurydzianej, 60 g ryżowej, 40 g ziemniaczanej)
-75 g (lub mniej) cukru
-2 łyżki kakao
-200 g zimnego masła
-1 jajko + 1 białko lub 2 małe jajka

na masę
-250 g białego sera
-1 jajko
-2 łyżki kakao
-4 łyżki śmietany
-2 łyżki budyniu czekoladowego w proszku - ja użyłam mąki ziemniaczanej
-4 łyżki cukru
-1 szkl. wiśni (u mnie z przetworów domowej roboty)
-1 tabliczka gorzkiej czekolady
- 3 banany pokrojone w plasterki
Masy wydawało mi się za mało na moją blaszkę o średnicy 32 cm, dlatego w przyszłości zrobię z 1 1/2 porcji.

Przygotowanie

Składniki na ciasto przełożyć do miski i szybko zagnieść - ciasto musi pozostać zimne. Formę mam silikonową, więc jej nie natłuszczam, lecz od razu wylepiam ciastem, nakłuwam widelcem i wstawiam do lodówki. Dobrze nagrzać piekarnik i piec tartę przez ok. 20 minut w temp. 200 st.


Biały ser, śmietanę, jajko, budyń w proszku, cukier i kakao zmiksować na gładką masę. Dodać pokruszoną na drobne kawałki czekoladę.
Na podpieczone ciasto ułożyć banany, następnie masę i wiśnie. Całość piec ok 30 minut w 180 st.

Świetna z bitą śmietaną!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz