29.01.2015

Czekoladowa twierdza

Czekoladowa twierdza - cieszy oko dzieci i podniebienie dorosłych. Lekkie ciasto, chrupiąca masa pralinkowa, krem mascarpone i całe mnóstwo czekolady do podskubywania.




Żeby oszczędzić sobie pracy, masę pralinową można zrobić nawet tydzień wcześniej. Dzień wcześniej natomiast można upiec biszkopt - chmurkę w wersji z 2 łyżkami kakako, w blaszce prostokątnej, 30x20cm. Można też użyć innego, sprawdzonego przepisu na biszkopt czekoladowy, niekoniecznie bezglutenowy. Cięższy biszkopt dobrze jest nasączyć, np.

- 1/2 szklanki przegotowanej wody
- 50ml likieru orzechowego
- cukier waniliowy

A potem zostanie już tylko masa mascarpone:

Składniki: 
- 500ml śmietanki kremówki
- 2 łyżki cukru pudru
- 250g serka mascarpone

Proste: śmietanę ubić, pod koniec ubijania dodać cukier puder i serek mascarpone.

No i zaczynamy zabawę: biszkopt podzielić na pół, aby wyszedł prostokąt ok. 20x15cm. Obydwie części przekroić wzdłuż. Blaty, o ile są z innego ciasta, niż chmurka, nasączyć rozcieńczonym likierem orzechowym. Na to położyć rozwałkowaną część masy pralinowej (1/3 masy), następnie 1/4 masy mascarpone. Powtórzyć z każdym blatem, zostawiając trochę masy mascarpone do sklejenia ciastek na wieżyczki i do posmarowania boków

Ściąć rogi, aby można było ułożyć wieżyczki z ciasteczek, ja użyłam Hitów. Ciasteczka sklejać masą mascarpone.  Boki smarować masą i na bieżąco układać kosteczki czekolady, u mnie gorzka i mleczna czekolada Wedel (łącznie chyba z 6 tabliczek). Na górę natomiast położyłam herbatniki w czekoladzie oraz trójkątne kawałki Toblerone. Dla jeszcze lepszego efektu rozsypałam "kamienie" z rodzynek i orzechów w czekoladzie.

Ciasto nie do końca bezglutenowe, więc podarowałam go tam, gdzie przewija się dużo dzieci i mogły bezkarnie podkradać a to kamyk, a to cegiełkę...


A do całej tej pysznej zabawy zachęciła mnie Torta Della Figlia: 

http://tortadellafiglia.com


1 komentarz:

  1. Łał! Wygląda świetnie! Brawo! Zjadłabym taką twierdzę z przyjemnością!

    OdpowiedzUsuń