19.03.2015

Drożdżowe ślimaczki cynamonowe

Cały czas kombinuję z ciastem drożdżowym. Uparłam się, że nie będę używać gotowych mieszanek bezglutenowych, dlatego co rusz, to porażka. Ostatnie drożdżówki z cynamonem zrobiłam na bazie tego przepisu. Nie okazały się hitem, ale odnotowuję, żeby na przyszłość zrobić je ciut inaczej.

Składniki:
400 g mieszanki mąk (ryżowa, gryczana, kukurydziana, ziemniaczana) - lepiej chyba użyć gotowej mieszanki
1 łyżeczka suchych drożdży
200 ml mleka
1 jajko
100 g cukru
20 g masła
skórka pomarańczowa

do nadzienia:
cukier z cynamonem
1 jajko

Mąki wymieszać z drożdżami i cukrem, dodać podgrzane mleko z masłem, wbić jajko, dodać skórkę pomarańczową. Ciasto powinno być luźne. Odstawić do wyrośnięcia - ja od razu formowałam ślimaczki, może dlatego moje drożdżówki nie są ładnie wyrośnięte.

Podzielić ciasto na 9 części, z każdej uformować wałeczek, rozpłaszczyć, posmarować rozbełtanym jajkiem i posypać cukrem cynamonowym. Układać obok siebie na blaszce. Górę posmarować resztą jajka.
Piec 40 minut w 190 stopniach. 






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz