20.12.2015

Świąteczne ciasteczka z formy silikonowej

Długo szukałam przepisu na smaczne ciasteczka z formy silikonowej. Aż w końcu znalazłam na nieocenionych Moich Wypiekach. Zmieniłam mąki, zmieniłam cukier, wyszły zgrabne, niesamowicie smaczne świąteczne ciasteczka o konsystencji lekko chrupiącego (dzięki brązowemu cukrowi)  biszkoptu.

Składniki na 24 sztuki:
-260 g miękkiego masła
- 1/2 szklanki brązowego cukru
- 4 jajka
- 1 i 1/2 szklanki mieszanki mąk bezglutenowych
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 5 łyżek mleka, a w wersji świątecznej:
                  - 2 łyżki mleka
                  - 4 łyżki syropu piernikowego do kawy


Masło utrzeć z cukrem na gładką masę. Dodawać po kolei jajka, miksować do połączenia składników. Dodawać po łyżce mąki wymieszanej z proszkiem do pieczenia, miksować. Pod koniec dodać mleko i syrop piernikowy. Nakładać masę do połowy wysokości foremek (urośnie) i piec w temp. 190 stopni przez 13-15 minut. Autorka podaje, że wygodniej nakładać masę woreczkiem cukierniczym, z czym mogłabym się zgodzić. Ja jednak poradziłam sobie całkiem dobrze łyżeczką. Po upieczeniu ciasteczka łatwo wychodzą z foremki, jednak przed nałożeniem kolejnej porcji trzeba foremkę dokładnie umyć i wysuszyć.

1 komentarz:

  1. Super ! Pierwszy wypiek i wyszło git :) Z gory troche popekaly, ale bardzoo smaczne i dziecko zadowolone, fajny przepis , pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń