5.09.2017

Mus czekoladowy z dynią - jesienny deser

Mus czekoladowy, pure z dyni i śmietana posypane orzechami laskowymi - pychota. Składniki na 8 słoiczków, u mnie malutkie po przecierach pomidorowych:

Mus czekoladowy:
200 g czekolady mlecznej
400 ml śmietany 30%
3 łyżeczki żelatyny
5 łyżek wrzącej wody

W garnuszku roztopić połamaną czekoladę z 1-2 łyżkami śmietany, wystudzić. Żelatynę zalać wrzątkiem, wymieszać do rozpuszczenia. Pozostałą śmietanę ubić. Z ubitej śmietany odłożyć 1/3, do pozostałej części wmieszać przestudzony mus czekoladowy, a na końcu dodać rozpuszczoną żelatynę i szybko wymieszać.
Przelać do słoiczków, wypełniając je mniej więcej do połowy.


Pure dyniowe:
2 malutkie (lub 1 większa) dynie hokkaido 
odrobina oleju do natłuszczenia dyni.
1 bardzo dojrzały banan
1 łyżka masła orzechowego
1/3 łyżeczki cynamonu
1/3 łyżeczki mielonych goździków
1/3 łyżeczki mielonego imbiru

Dynię umyć, pokroić na mniejsze części, wydrążyć środek z pestkami, natłuścić olejem i upiec w piekarniku, w 180 stopniach przez 30 minut, do miękkości. Wystudzić, obrać ze skórki, zmiksować blenderem wraz z pozostałymi składnikami. 

Do dekoracji:
posiekane orzechy laskowe
kakao

Do słoików z musem czekoladowym dodać około 2 łyżeczek pure dyniowego, następnie do każdego dodać kilka kleksów pozostałej śmietany. Posypać posiekanymi orzechami laskowymi i kakao. 



3 komentarze:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Takiego połączenia jeszcze nie próbowałem gdyż zawsze dynia wydawała mi się zbyt mdła do deserów. W sumie często korzystam z przepisów od https://wkuchnizwedlem.wedel.pl i jestem zdania, że desery czekoladowe są najlepsze. Oczywiście jak kto lubi ale mi się najbardziej spodobał smak czekolady przełamany słonym karmelem.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak dla mnie świetny wpis. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń