7.06.2015

Kruche ciasteczka wyciskane

Z czeluści piwnic i strychów wyciągnęłam dawno zapomnianą, ruską maszynkę do wyciskania ciasteczek. To cudo, jak na ruską myśl techniczną i technologiczną przystało, jest niezawodne i nie do zdarcia - kupiłam kiedyś plastikową i przy drugim pieczeniu się rozwaliła. Ciasto na ciasteczka wyciskane pewnie bardzo dobrze sprawdzi się też przy ciastkach z maszynki lub po prostu rozwałkowane i wycięte kształty, chociaż jest trochę bardziej lepiące się, niż takie na zwykłe wykrawanie ciasteczek.


Za przepisem podążałam Śladami Słodkiej Babeczki z małym dostosowaniem dla potrzeb bezglutenowców. Z podanego przepisu wychodzi około 5 blaszek ciasteczek:

250g miękkiego masła
1 szklanka mąki gryczanej
2 szklanki mąki kukurydzianej
2 żółtka
2 całe jajka
2 łyżeczki proszku do pieczenia
3/4 szklanki cukru (u mnie ksylitolu)
2 łyżki oleju
1 łyżka śmietany

Wszystkie składniki zagnieść na gładkie ciasto. Ciasto można schłodzić - wtedy nie klei się tak bardzo. Formować wałki, które następnie wkładać do wyciskarki i wyciskać ciasteczka prosto na natłuszczoną blachę - do papieru ciasteczka nie chciały mi się dobrze przyklejać. Piec 13 minut w 180 stopniach.

Do połowy ciasta dodałam 2 łyżeczki kakao, żeby ciasteczka były różnorodne. Ciasteczka są słodkie, maślane, kruche i świetnie wyglądają. Te z dodatkiem kakao smakują również wyśmienicie.

2 komentarze:

  1. Cieszę się, że skorzystałaś z przepisu. Ciastka prezentują się bardzo smakowicie!
    Prośba tylko malutka, mój blog nazywa się Śladami Słodkiej Babeczki, nie Babeczka Zuzka... więc byłabym wdzięczna, za poprawna nazwę bloga :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, poprawiony :) Dziękuję - zasugerowałam się adresem strony, stąd niepoprawna nazwa :) A ciasteczek już nie ma. Ich jedyna wada - znikają szybciej, niż się pieką...

      Usuń