21.06.2015

Burfi - karmelowe pralinki

Burfi to indyjski przysmak, który jak na indyjskie słodkości przystało jest bardzo słodki. Przepis podglądnięty w Kwestii Smaku i właściwie bez zmian.

- 70 g masła
- 1/2 szklanki cukru (u mnie: ksylitolu)
- 1/2 łyżeczki cynamonu
- 1/2 szklanki wody
- 2 i 1/2 szklanki mleka w proszku - uwaga: nie w granulkach!

Masło roztopić, wsypać cukier (ksylitol), podgrzewać cały czas mieszając, aż masa zacznie brązowieć. W tym momencie wlać pół szklanki chłodnej wody. I teraz uwaga: o ile w innych przepisach dodanie cukru czy ksylitolu niewiele zmienia, tak tutaj jest pewna zmiana: przy dodaniu wody do karmelu cukrowego cukier momentalnie się skrystalizuje i trzeba podgrzewać masę dalej, ciągle mieszając, do momentu, aż się znów rozpuści. Dopiero wtedy dodać mleko w proszku. W przypadku ksylitolu karmel po wlaniu wody pozostał lejącym syropem, od razu więc odstawiłam z ognia i dodałam cynamon i mleko w proszku. Przestudzoną masę wstawiłam do lodówki na całą noc.
Rano można było już formować ładne kuleczki. Do każdej pralinki do środka włożyłam uprażony orzech laskowy. Poprzednio robiłam wersję z orzechami włoskimi - równie pyszną. Obtoczyłam w zmielonych migdałach.

Słodziutkie, mało kaloryczne, karmelowe marzenie z chrupiącą, orzechową niespodzianką!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz