11.07.2015

Brownie z czereśniami

Wracam po krótkim urlopie, a w ogrodzie czereśnie uginają się od owoców. Wpisałam w wyszukiwarce grafiki "placek z czereśniami" i zrobiłam pierwsze, jakie mi się spodobało. Co za traf! Przepyszne, ciężkie i niezmiernie czekoladowe brownie, w którym soczyste i słodkie czereśnie doskonale się komponują!

Oryginalny przepis tutaj, ja zmniejszyłam drastycznie ilość cukru i oczywiście użyłam bezglutenowej mąki:

Składniki na tortownicę 28 cm:

270g masła
200g czekolady gorzkiej (u mnie 40%)
60g kakao
160g ksylitolu (lub cukru)
100g mąki gryczanej
100g mąki kukurydzianej
20g mąki ziemniaczanej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
5 jajek
dużo wydrylowanych czereśni :)

Masło i czekoladę roztopić, odstawić z ognia. Dodać kakao, wymieszać. Dodać cukier, mąki, proszek do pieczenia i wymieszać. Na końcu dodać jajka - wtedy temperatura masy nie będzie już taka wysoka, więc jajka się nie zetną. Wymieszać wszystko na gładką masę, wylać do tortownicy i na górę wysypać czereśnie, lekko wklepując je w ciasto.

Piekłam 40 minut w 180 stopniach.

Na pewno doskonale smakuje z lodami waniliowymi, tylko spróbuję jutro - trzeciego kawałka już dzisiaj nie wtrąbię, mimo moich ogromnych możliwości.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz